3 bækkenbundskugler på en hvid dyne
Oppaat

Geishakuulat – Ultimaattinen opas

Oletkin varmasti jo kuullut geishakuulista ja lantionpohjan treenaamisesta. Ehkä et kuitenkaan ole aivan varma siitä, mikä näitä kahta yhdistää, tai kenties olet saanut lukea jumppavinkkejä ja hehkutusta aiheiden tiimoilta jo yllin kyllin.

Kuuluitpa sitten kumpaan ryhmään tahansa tai jonnekin siltä väliltä, toivomme, että tästä blogista on sinulle iloa.

Kartoitamme seuraavaksi muutamia faktoja ja vinkkejä lantionpohjatreeniin kuulien kanssa ja ilman. Lisäksi luvassa on myös muutamia hyödyllisiä vinkkejä siihen, miten sovitat treenin helposti omiin päivittäisiin rutiineihisi ilman, että se tuntuu pelkältä pakkopullalta muiden velvollisuuksien rinnalla.

Lantionpohjan jumppa

Lantionpohjan harjoittamisesta on tullut viime aikoina aikamoinen terveystrendi proteiinirahkojen ja joogan rinnalle, ja hypetys nousee huippuunsa säännöllisin väliajoin.

Eikä näin ole aivan syyttä. Lantionpohjan kunto on keskeisessä roolissa niin intiimialueidesi hyvinvoinnin kuin jopa ryhdin kannalta. Raskaus, urheiluvammat tai istumatyö saattavat heikentää lihasten toimintaa, jolloin treenaaminen voi tulla yhtäkkiä ajankohtaiseksi varsin ikävistä syistä. Mutta intiimialueen lihasten harjoittaminen on hyödyllistä myös jo ennen kuin sille tulee pakottava tarve. Hyvä lihaskunto nimittäin ennaltaehkäisee virtsankarkailua, helpottaa synnytyksestä palautumista, ja mikä kaikkein ihaninta, lisää seksuaalista nautintoa.

Jos haluat perehtyä aiheeseen aivan perin pohjin, lue Sinfulin ultimaattinen opas lantionpohjaan, joka avaa tarkemmin kehomme iskunvaimentimen anatomiaa.

Lantionpohjatreenin hyödyt

Perussääntönä voi pitää seuraavaa:

Mitä vahvemmat emättimen alueen lihakset ovat, sitä paremmin hallitset kaikkia alueen toimintoja.

Sen lisäksi, että treenaaminen auttaa sinua kontrolloimaan paremmin virtsarakkoasi, sillä on myös roppakaupalla muita positiivisia vaikutuksia. Itse treeni vahvistaa verenkiertoa lantionpohjan seudulla, mikä puolestaan lisää tuntoherkkyyttä. Lisäksi treenatut ja napakat lihakset tuovat mukanaan mm. seuraavanlaisia hyötyjä:

  • Orgasmien (myös ruiskuorgasmien!) saavuttaminen on helpompaa.
  • Seksuaalinen halukkuutesi kasvaa.
  • Tunnet enemmän seksuaalista nautintoa.
  • Voit ohjata tietoisemmin alueen lihaksia yhdynnän aikana, jolloin kokemus myös tuntuu entistä intensiivisemmältä molemmille osapuolille.

Intiimeimmän lihasryhmämme harjoittamisen ytimessä on puristusharjoitukset, joita kutsutaan toisinaan myös supistusharjoituksiksi.

Puristusharjoituksia voi tehdä vaikka kotisohvalta

Miten puristusharjoitukset tehdään oikein?

Puristusharjoitukset muistuttavat monella tavoin mitä tahansa kuntosalilla tehtäviä kuntotreenisettejä ja -sarjoja, mutta sillä hauskalla erotuksella, että voit suorittaa ne helposti vaikka televisiota katsellessa, jonottaessa, shoppaillessa, konsertissa tai vaikka toimistohommien lomassa. Kukaan ei huomaa sinun harjoittelevan, etkä tarvitse jumppavaatteita, sillä tämä treeni ei (yleensä) nosta hikeä pintaan.

Puristusharjoituksia voi tehdä monella eri tavoin, ja tärkeintä onkin selvittää, mikä sopii sinulle parhaiten.

Löytääksesi oikeat lihakset, asetu aluksi makuulle tai istualleen ja rentoudu täysin. Supista lantionpohjan lihakset sulkemalla peräaukko, virtsaputki ja emätin, ja yritä “nostaa” koko kimppua samalla sisään ja ylöspäin.

Jos sinusta tuntuu, että jännität myös vatsalihaksia, pakaroita tai jopa kasvojen lihaksia harjoituksen aikana, keskeytä harjoittelu hetkeksi, rentoudu ja pyri keskittymään vain harjoitettavaan alueeseen. Ja muista hengittää!

Puristusharjoitukset toimivat parhaiten, kun sävellät niistä itsellesi sopivan setin, jonka voit halutessasi toistaa useamman kerran. Esimerkiksi:

  • 10 n. 5-10 sekuntia kestävää puristusta. Pidä jokaisen puristuksen välissä 10-20 sekunnin tauko.
  • Lyhyt (enint. 1 minuutin) tauko.
  • Toista koko setti 3 kertaa.

Aloita harjoittelu rauhallisesti, ja tee sitä ensin vain kerran viikossa, kunnes olet täysin varma tekniikastasi. Sen jälkeen voit tehdä harjoituksia 3-5 kertaa viikossa.

Lantionpohjan jumppaus huippukuntoon vie aikansa, joten etene rentoon tahtiin ja pidä huoli, ettet ylirasita itseäsi. Lihasten rentouttaminen on nimittäin yhtä tärkeää kuin niiden treenaaminen.

Muista rentoutua, ennen kuin aloitat puristusharjoitukset

Sanotaan, että kun vihdoin pystyt pitämään puristusta yllä 20 sekunnin ajan, lihaksesi ovat tarpeeksi vahvat virtsankarkailun ehkäisyyn.

Ja jos olet raskaana tai suunnittelet lasten saantia, lantionpohjatreenistä voi olla huomattavasti apua synnytyksestä palautumiseen.

Puristusharjoitukset odottaville

Raskauden aikana kehosi kokee monia muutoksia ja kantamasi ylimääräinen paino tuo lisää rasitusta lantionpohjan alueelle. Se voi tehdä rakon hallinnan vaikeammaksi, mikä tulee monille ensisynnyttäjille yllätyksenä. Kyseessä on yleinen, mutta harmi kyllä vaiettu vaiva, johon voi onneksi löytää helpotusta myös itse.

Lantionpohjajumppa on nimittäin turvallista myös raskauden aikana, ja se vähentää tutkitusti inkontinenssin riskiä sekä raskauden aikana että sen jälkeen.

Näin voit synnytyksen jälkeen palata fyysisten aktiviteettien pariin vailla huolta lirauttelusta, oli aikomuksenasi sitten ryhtyä akrobaatiksi tai vain pitää spontaanisti hauskaa silloin tällöin.

Lantionpohjaa voi harjoittaa myös raskauden aikana

Geishakuulilla treenaaminen

Geishakuula on emättimeen asetettava kuula, joka aktivoi lantionpohjan lihakset puhtaasti painovoiman avulla. Eli pitäessäsi kuulaa sisälläsi, harjoitat samalla alueen lihasvoimaa. Se on tavallisesti valmistettu silikonista, metallista tai jopa kivestä, ja sen pohjassa on yleensä nyöri, josta kuulan voi poistaa helposti.

Kun olet hankkimassa ensimmäistä kuulaasi, kannattaa ottaa huomioon oma kokemustasosi. Erikokoisia kuulia sisältävä kuulasetti on usein kätevä hankinta, kun et ole aivan varma, mistä aloittaa.

Jos olet aivan aloittelija tai juuri synnyttänyt, sinun kannattaa valita suurikokoinen ja painoltaan kevyt kuula. Kookkaampi kuula pysyy hyvin sisälläsi, kun vielä haet oikeaa tekniikkaa. Sen lisäksi se vähentää riskiä, että rasittaisit lantionpohjan lihaksia liikaa heti kättelyssä. Se sopii toki myös kokeneemmille käyttäjille, kun he kaipaavat kevyempää, ylläpitävää tai palauttavaa treeniä.

Kun hallitset mielestäsi hommat, voit siirtyä asteittain pienempiin ja raskaampiin malleihin.

Lihasten tulisi olla sen verran voimakkaita, että pystyt pitämään kuulan sisälläsi ilman, että se tuntuu epämukavalta tai vaikealta. Pieni ja painava kuula vaatii huomattavasti enemmän puristusvoimaa pysyäkseen sisällä.

Kokeile geishakuulaa

Kuinka sitä käytetään?

Geishakuulan käyttö on äärettömän yksinkertaista: asetat sen vain sisälle emättimeen ja jännität lihaksia pitääksesi sitä paikoillaan haluamasi ajan, jonka jälkeen poistat sen varovaisesti kuulan nyöristä.

Tässä kuitenkin muutamia perusasioita, jotka on hyvä pitää mielessä:

  • Puhdista kuula aina ennen käyttöä ja sen jälkeen vedellä ja miedolla saippualla tai seksilelun puhdistusaineella.
  • Kun se on puhdas ja käyttövalmis, sivele liukuvoidetta sen pintaan helpottaaksesi sisään asettamista.
  • Kuula on useimmiten helpointa asettaa paikoilleen kyykkyasennossa, mutta kokeile mikä tuntuu itsellesi parhaalta.
  • Työnnä kuula varovaisesti emättimeen ja nouse ylös. Se saattaa tuntua sisälläsi hieman oudolta, mutta ei kuitenkaan epämukavalta – jos kuulan käyttö tuntuu ikävältä, poista se saman tien (hellävaraisesti).
  • Pidä kuulaa sisälläsi enintään 15 minuuttia kerrallaan. Aloittelijalle sopii hyvin 5 – 10 minuutin harjoitus. Käytä sitä aluksi kerran päivässä, esimerkiksi hampaiden harjauksen ajan, ja pidennä käyttöaikaa vähitellen.
  • Kun on aika poistaa kuula, asetu mukavaan asentoon ja vedä se ulos rauhallisesti kuulan nyöristä.
  • Puhdista kuula käytön jälkeen.

Geishakuulat synnytyksen jälkeen

Raskaus ja lapsen syntymä on jo itsessään uuvuttava urakka, joten intiimialueiden lihasten treenaaminen saattaa tuolloin olla pohjimmaisena tärkeysjärjestyksessä tai vain livahtaa mielestä.

Tällöin voit ottaa kovemmat panokset käyttöön, eli juurikin geishakuulat.

Jotta kuulan käytöstä tulisi helppo ja vaivaton rutiini, voit asettaa sen sisällesi esimerkiksi hampaiden harjauksen ajaksi tai valmistaessasi aamupalaa.

Kannattaa kuitenkin odottaa, että syntymästä on kulunut kolme kuukautta ennen kuin otat kuulat käyttöön, jotta voit olla varma, että olet kunnolla palautunut ponnistuksesta. Puristusharjoituksia puolestaan voi tehdä jo 24 tunnin kuluttua synnytyksestä, kunhan aloitat omaa vartaloasi kuunnellen ja hyvin rauhallisesti.

Geishakuulat vai puristusharjoitukset?

Jos puristusharjoitusten säännöllisestä tekemisestä on tullut sinulle jo tapa, jonka muistat vaivattomasti, sinulla ei ole varsinaisesti tarvetta investoida erikseen geishakuuliin.

Toisaalta jos olet yksi meistä monista, jotka ovat kyllä tietoisia treenaamisen tärkeydestä, mutta unohtavat tehdä puristusharjoituksia säännöllisesti, ovat nämä kuulat pelastuksesi. Niiden pitäminen sisällä emättimessä riittää, joten voit jättää puristusten laskemisen vähemmälle huomiolle ja keskittyä muihin askareihin treenatessasi.

Puristusharjoituksia voi totta kai tehdä myös kuulan kanssa – ja parhaat tulokset saatkin aktiivisella harjoittelulla. Siihen löytyykin jopa sovelluksen avulla puristusvoimaasi mittaavia lantionpohjan harjoittajia ja muuta kivaa, johon palaamme hieman myöhemmin.

Nainen hyppii sängyllä

Löydä itsellesi sopivin malli

Sopivimman mallin valitseminen monien eri versioiden joukosta voi tuntua haastavalta, joten esittelemme tässä muutaman omista suosikkituotteistamme.

Parhaat geishakuulat aloittelijoille

Jos olet vasta-alkaja, sopivan kookkaat ja kevyet mallit antavat sinulle parasta mahdollista treeniä. Ja jos et ole aivan varma, useamman kuulan setti on paras tapa selvittää, mikä paino on itsellesi sopivin.

Sinful Ava Single
Yksittäinen, pyöreä kuula, kuten Sinfulin Ava, on todella hyvä ensikertalaiselle. Se on helppo asettaa sisälle ja sen saa poistettua helposti kätevästä nyöristä.

Baseks Geishakuulasetti
Jos sinun on vaikea valita, Baseksilta löytyy kahden eripainoisen kuulan setti. Kevyemmän tuplakuulan sisällä on irrallaan liikkuvat kuulat, jotka stimuloivat sinua treenin aikana. Voit vaihtaa nopeasti painavampaan malliin, kun olet valmis raskaampiin harjoituksiin.

Satisfyer Strengthening Balls
Satisfyerin Strengthening Balls -kuulasetti sisältää 3 eripainoista, sileästä silikonista valmistettua mallia, jotta voit siirtyä omaan tahtiisi kohti haastavampia harjoituksia.

Baseks Geishakuulasetti

Parhaat geishakuulat kokeneille

Kun lihasvoimasi kasvaa, on aika siirtyä uudelle tasolle. Se hoituu helposti vaihtamalla astetta painavampaan kuulaan.

Satisfyer V Balls
Satisfyerin V-balls-setti sisältää 3 eripainoista tuplakuulaa, ja se sopii täydellisesti myös hieman kokeneemmille treenaajille.

LELO Beads Plus
Jos haluat räätälöidä omat treenihaasteesi huolella ja tarkkuudella, LELO:lla on siihen ratkaisu. LELO Beads Plus -setti sisältää 3 tuplageishakuulaa, eli yhteensä 6 eripainoista kuulaa, joista voit itse koota sopivimman painoisen yhdistelmän.

Amaysin Deluxe
Tee treenistä nautintoa käyttämällä Amaysinin Deluxe-kuulaa. Se painaa jopa 104 g, joten saat tehdä puristusharjoituksia tosissasi, mutta sen kaareva muotoilu hellii samalla palkitsevasti G-pisteen aluetta.

Amaysin Deluxe

Jade Egg

Jadekivestä, kvartsista tai marmorista valmistettu Jade Egg on ansainnut oman paikkansa intiimiharjoittelun historiassa.

Jademunat ovat alun perin olleet käytössä taoismin harjoittajien keskuudessa ja tantrisissa harjoituksissa, joissa niiden tarkoituksena on parantaa intiimialueen verenkiertoa ja auttaa keskittämään ja kontrolloimaan seksuaalista energiaa.

Vaikka et välttämättä seuraisi kuun kiertoa, kokisi suitsukkeiden rikastavan elämääsi tai välittäisi tantrisista opetuksista, voit silti käyttää näitä kauniita kiviä tavallisten geishakuulien tapaan. Niiden sileä pinta ja kiven luonnollinen paino tarjoavat sopivasti haastetta treeniin.

Ruusukvartsinen La Gemmes Yoni Egg on esimerkiksi aivan huikean kaunis, eikä siitä ainakaan ole mitään haittaa, että heleän ruusukvartsin uskotaan symboloivan universaalia rakkautta ja tuovan iloa elämääsi. Tätä mallia on saatavilla 3 eri koossa, joista voit valita itsellesi parhaiten sopivan.

La Gemmes Ruusukvartsinen Yoni Egg

Lantionpohjan harjoittaja – jännittävä vaihtoehto

Jos haluat olla sataprosenttisen varma siitä, että teet harjoitukset oikein ja haluat lisämotivaatiota treenaamiseen, sinun kannattaa hankkia lantionpohjan harjoittaja.

Se on kuin oma elektroninen personal trainerisi, joka ohjaa sinua sovelluksen avulla kohti timmiä lantionpohjaa.

Parhaat lantionpohjan harjoittajat

Tässä on meidän kolme suosikkiamme, joilla treenaaminen käy todella näppärästi.

OhMiBod Lovelife Krush
Palkittu OhMiBod Lovelife Krush on varustettu sisäänrakennetulla sensorilla, joka mittaa lihasten puristusvoimaa ja tekee sen perusteella sinulle sopivan treeniohjelman. Yhdistät sen ilmaiseen TASL (The Art of Science and Love) -sovellukseen, josta löydät sekä harjoitusohjelmia että tuhmempia aktiviteetteja.

We-Vibe Bloom
We-Vibe Bloomin mukana tulee kolme vaihdettavaa painoa, joten voit aloittaa kevyesti ja lisätä vastusta asteittain. Lisäksi pääset nauttimaan kiihottavista värinöistä, joita ohjaat ilmaisen We-Connect -sovelluksen kautta.

Elvie
Kun otat käyttöösi Elvie-lantionpohjan harjoittajan, saat opastusta joka käänteessä matkatessasi kohti kimmoisia lantionpohjan lihaksia. Palkittu laite ja sen mukana tuleva ilmainen sovellus, Elvie Trainer, näyttävät kehityskulkusi, ja kuinka hyvin teet harjoitukset. Harjoitukset kestävät vain 5 minuuttia, joten ne ovat helposti lähestyttäviä. Sen lisäksi voit mitata puristusvoimaasi ja liikkeitäsi niiden aikana.

Elvie Sovelluksella Ohjattava Lantionpohjan Harjoittaja

Kiihotinkuulat

Viimeisenä herkullisena lisänä uuteen suosikkitreeniisi haluamme vielä esitellä kiihotinkuulat.

Fifty Shades of Grey -kirjassa ja elokuvassa tavalliset geishakuulat muuttuvat jännittäviksi kiihotinkuuliksi, kun tietty herrasmies ottaa ohjat ja asettaa ne neiti A:n sisälle, minkä jälkeen he siirtyvät yhdessä illalliskutsuille.

Kuuma ja salainen esileikki johtaa luonnollisesti myös kuumaan iltaan.

Fifty Shades of Grey -tuotemerkin Relentless Vibrations -kiihotinkuulan avulla voit toistaa saman tempun yhdessä kumppanisi kanssa. Kiihottavasti värisevä kiihotinkuula on varustettu kaukosäätimellä, joten voitte viedä tuhmat parileikkinne myös julkisille paikoille kenenkään muun huomaamatta.

Fifty Shades of Grey - Relentless Vibrations

Ei muuta kuin kokeilemaan!

Toivomme, että annoimme sinulle tarpeeksi sekä inspiraatiota että neuvoja geishakuulien käyttöön, jotta voit treenata lantionpohjasi lihaksiston kultamitalitasolle ja nauttia matkastasi huipulle.

Tutustu laajaan valikoimaamme osoitteessa Sinful.fi, mistä löydät jademunien sekä kiihotinkuulien lisäksi myös muita mielenkiintoisia tuotteita seksuaalisen hyvinvoinnin ja nautinnon edistämiseen.